Karangan PPSR : Cereka : Tasik Impianku - Duniaku Nasa2k

Rentetan Perjalanan Kehidupan

Home Top Ad

Responsive Ads Here

Post Top Ad

Your Ad Spot

Monday 21 May 2018

Karangan PPSR : Cereka : Tasik Impianku


Oh, alangkah baiknya jika aku dapat mengindahkan tasik ini pada suatu hari nanti.
           
          Untuk menceriakan tasik ini, aku akan menanam pokok-pokok bunga pelbagai jenis dan warna di tebing tasik.  Selain itu, bangku dan pondok-pondok berehat akan aku bina di bawah pohon rendang yang terdapat di sekitar kawasan tasik ini.

            Bagi pengunjung yang suka beriadah, laluan  dan tempat jogging yan berturap dan dihiasi cantik akan saya bina mengelilingi tasik.  Sambil beriadah, para pengunjung juga dapat menikmati keindahan tasik.  Ibubapa yang datang bersama anak-anak mereka juga tidak perlu bimbang untuk beriadah di sini kerana taman permainan dan alatan senaman turut akan saya bina di sekitar tasik ini.

            Dengan keindahan tersebut, tasik dapat dimanfaatkan oleh orang ramai sebagai taman rekreasi keluarga yang ideal.  Selain dapat beriadah dan menghirup udara yang segar di sini, para pengunjung dapat menikmati keindahan tasik yang mempesonakan. Hal ini secara tidak langsung dapat menenangkan fikiran pengunjung setelah penat bekerja.

            Tasik impian aku ini juga boleh menjadi pusat rekreasi keluarga kerana semua ahli keluarga dapat bersama-sama melakukan aktiviti bersenam, berjoging, berehat dan bermain.  Kolam yang sedia ada akan menjadi habitat hidupan air yang teratur kerana menjadi tempat tinggal pelbagai jenis ikan.

            Aku berharap agar manusia akan sentiasa menghargai tasik tersebut dengan cara bergotong-royong membersihkannya. Sikap mengutamakan kebersihan perlu disemai pada setiap pengunjung dan pengguna tasik ini.  Semoga impianku untuk menjadikan tasik ini sebagai pusat rekreasi yang cantik dan bersih akan terlaksana suatu hari nanti.

No comments:

NOTA DAN LATIHAN KATA HUBUNG PANCANGAN KETERANGAN

  KATA HUBUNG PANCANGAN KETERANGAN    1. Kata hubung pancangan keterangan ialah kata yang berfungsi untuk menghubungkan klausa utama d...

Post Top Ad

Your Ad Spot